Project Description

פוזיטיבי

מעצב האופנה קרייג גרין יוצא מחושך לאור ומציג את אחד מרגעי השיא של שבוע האופנה בלונדון

גרין, בוגר טרי של בית הספר הגבוה לאופנה סנט מרטין בלונדון, הציג קולקציה עוצמתית שממשיכה את הקו המסקרן שמלווה אותו עוד מימי הלימודים, והצליח לסובב אחריו את ראשיהם של בכירי התעשייה והעיתונאים. הגברים שצעדו על מסלול התצוגה נראו לרגעים כמו אסירים מסוגננים, לבושים בגדים מונוכרומטיים, בהשפעת מדים ובגדי עבודה. את ראשיהם של חלקם כיסו כלובי עץ גסים, ופניהם של האחרים נצבעו כליל בשחור. כמעט לכל מערכת לבוש בקולקציה נוצרו שתי גרסאות: אחת כהה במראה לילי אפל, והאחרת, גרסת נגטיב בהירה ומוארת בגוונים טבעיים. על מסלול התצוגה הם נדמו לשני יקומים מקבילים: באחד טיפוסי שוליים שמזכירים מנקי ארובות דיקנסיאניים, ובשני מעין מלאכים אפופים הילת קדושה. הניגודים באו לידי ביטוי גם בשילובים בין טקסטורות: בדים מבריקים ומשטחים מנצנצים, שחברו לחומרים טבעיים ולפרימות בשולי הבגדים.

ההשראה לקולקציה – אור וצל, היא נושא שהעסיק את גרין גם בעבר. בקולקציה שעיצב לתערוכת סיום הלימודים היו אלה דמויות של נוודים, אולי צלבנים, לבושים בגדים מינימליסטיים בשחור ולבן שהושפעו מתלבושות דת מסורתיות, נושאים מטען ענק וחלול עשוי עיסת נייר שפיסל בעצמו. גרין מעיד על עצמו שמאז ומעולם נמשך לתרבות העשה-זאת-בעצמך, ואפשר לזהות בעשייה שלו עקבות של עבודת ידיים אקספרסיבית, שימוש בחומרים זמינים ואת החספוס הגולמי שמאפיינים את הז’אנר. אחרי שהספיק לעבוד אצל וולטר ואן בירנדונק, האבא הרוחני של אופנת הגברים הרדיקלית, הוא מתכנן לבסס את מקומו בשוק אופנת הגברים, להרחיב את הקולקציות, ומקווה לשתף פעולה עם חברות גדולות בתחום האקססוריז, שנותנות דחיפה למעצבים בתחילת דרכם. לדבריו, תעשיית האופנה הבריטית, שמאפשרת מקום לתעוזה ולחדשנות, היא הפלטפורמה המושלמת לממש חזון שכזה.